Υπόθεση


Επιστολή: «Άμλετ ο Γ’» με δύο λόγια…
Ο Άμλετ ο Β’ είναι μια τρελή κωμωδία που έγραψε ο Σαμ Μπόμπρικ και είναι βασισμένη στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ. Οι χαρακτήρες του έργου αναδεικνύουν σε υπερθετικό βαθμό τα βασικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά καθώς και τις αδυναμίες τους. Η προσέγγιση αυτή αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία «γεννιούνται» κωμικές καταστάσεις και παράγεται πηγαίο χιούμορ. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται απροκάλυπτα όλες τις κοινωνικές, πολιτιστικές και πολιτικές συμβάσεις της ανθρώπινης κοινωνίας απογυμνωμένες από το πέπλο της υποκρισίας. Το σενάριο του Μπόμπρικ καθώς και η μελέτη του κλασικού έργου του Σαίξπηρ αποτέλεσαν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρώτη ύλη για την δημιουργία του Άμλετ του Γ’.
Η κεντρική ιδέα του σεναρίου βασίζεται στην άποψη ότι το σχολείο αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, περισσότερο δημοκρατικού και ειρηνικού που θα διασφαλίζει πλήρως τα ατομικά δικαιώματα όλων των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών, σε κάθε γωνία του πλανήτη μας. Το χιούμορ και η υπερβολή υιοθετούνται ως στοιχεία που προκαλούν το ενδιαφέρον και ταυτόχρονα «ερεθίζουν» την σκέψη, κρατώντας τους θεατές σε διανοητική εγρήγορση.    
Ειδικότερα, ο Άμλετ ο Γ΄ αποτελεί μία μεταφορά των ανατρεπτικών χαρακτήρων του έργου του Μπόμπρικ στο σχολικό συγκείμενο. Αφορμή, η επιθυμία του Άμλετ (όπως και στην κλασική έκδοση του έργου) να ξαναπάει στο σχολείο. Καταλύτης για να πάρει αυτή την απόφαση ο Άμλετ, είναι ένας νέος χαρακτήρας, το φάντασμα του Διογένη του Κυνικού, ενός από τους πιο ανατρεπτικούς φιλόσοφους της αρχαιότητας. Πολλοί μάλιστα τον χαρακτηρίζουν ως τον πρώτο αναρχικό της ιστορίας. Ρυθμιστής της πλοκής της ιστορίας αναδεικνύεται ο Λαέρτης, όχι ως gay καρικατούρα του Μπόμπρικ αλλά ως αριστερός αναρχικός με το υποκοριστικό όνομα Λαέ-Λαός.
Η πρώτη ημέρα στο σχολείο και ο λόγος που εκφωνούν οι επίσημοι, η σχολική παράσταση, οι μαθητικές εκλογές, τα μαθητικά πάρτι και οι σχολικές εκδρομές εναλλάσσονται στην πλοκή του έργου και υπηρετούν τον τελικό στόχο. Ο Διογένης διαχειρίζεται το θυμικό του Άμλετ και την ασταθή συναισθηματική του κατάσταση, για να αναβιώσει στο σχολείο τις αρχές και τους κανόνες της Δημοκρατίας που υπήρχαν στην Αρχαία Ελλάδα. Με εμβόλιμες αναφορές στους διαλόγους, αποφθεγμάτων για την Δημοκρατία και την Παιδεία σημαντικών ανθρώπων που άφησαν το αποτύπωμα τους στην Ιστορία, όπως και με την έμμετρη τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989), οι θεατές αντιλαμβάνονται τον καθοριστικό ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης για την ποιότητα της Δημοκρατίας. Στην κορύφωση της κωμωδίας που έρχεται στο τέλος, με την μονομαχία του Λαέρτη και του Άμλετ και τις συνομωσίες αλληλοεξόντωσης των βασικών πρωταγωνιστών, επέρχεται η τελική ανατροπή: Ο εκπρόσωπος των εξεγερμένων ανακοινώνει πως καταλύεται η Βασιλεία και εγκαθιδρύεται η Δημοκρατία.
Η Θεατρική Ομάδα του ΕΠΑΛ Τυρνάβου που λειτουργεί τα τελευταία 7 χρόνια, έχει ανεβάσει δύο ακόμη θεατρικά σενάρια του γράφοντα:
  1. «Το φοβού τους ξένους?» το οποίο βραβεύτηκε από το θεσμό Αριστείας και Καινοτομίας του Υπουργείου Παιδείας (2012), κέρδισε το διαγωνισμό του γραφείου καινοτομίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και χρηματοδοτήθηκε για να γίνει μαθητική ταινία, και το
  2. «Ρωγμή στον τοίχο», που πραγματεύεται το ρόλο των λέξεων στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.